Criticaron que exista unha preocupación excesiva polas infraestruturas e os proxectos artísticos, e unha escasa atención á captación de públicos.
A Feira Galega das Artes Escénicas acolleu este martes unha mesa redonda sobre a captación de públicos para o teatro. Todos os relatores coincidiron en sinalar a importancia das estratexias diferenciadas para cada tipo de público, así como a necesidade de ter unha relación fluída entre cada espazo escénico e a comunidade na que se ubica. Ademais, puxeron en común distintas experiencias e políticas desenvolvidas nos seus respectivos centros habituais de traballo para a consecución e fidelización de públicos, así como os resultados obtidos segundo os casos.
No debate participaron Grego Navarro de Luis, máster en Xestión Cultural Europea na Universidade de Warwick; Ze Rui, director artístico do Trigo Limpo Teatro Acert; Agustín Lorenzo, programador do Teatro Rosalía da Coruña; e Miguel Varela Gorgojo, programador do Teatro Bergidum de Ponferrada.
Grego Navarro, que leva varios anos traballando en espazos culturais europeos, advertiu o desfase existente na actualidade entre o elevado desenvolvemento das infraestruturas e os proxectos artísticos e o escaso grao por parte de moitas organizacións na atención aos públicos, área á que se referiu como unha mestura entre comunicación, marketing, relacións públicas e animación sociocultural.
Pola súa banda, Navarro de Luis apuntou como clave que, aplicado á programación de artes escénicas, o concepto "para todo o mundo" está hoxe en día obsoleto, así como a necesariedade de identificar sempre "un para quen?" concreto. Enunciou fórmulas a desenvolver, como unha reponsabilidade compartida entre os teatros e as compañías, o rastrexo estratéxico da publicidade emitida e, sobre todo, o coñecemento previo dos distintos públicos para dirixirse a eles de xeito específico, así como das vantaxes de dotar de persoal especializado na xestión de públicos aos distintos espazos.